مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 08:352021-01-22سياسي

آغاز دور جدید همکاری های انرژی بین ترکمنستان و آذربایجان


سران دو کشور ترکمنستان و آذربایجان تفاهم نامه همکاری در زمینه اکتشاف و توسعه مشترک میدان هیدروکربن دوستلیک در دریای خزر را امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربان قلی بردی محمداف و الهام علی اف سران دو کشور ترکمنستان و آذربایجان از طریق ویدئو کنفرانس، تفاهم نامه همکاری بین کشورها را در مورد اکتشاف و توسعه مشترک میدان هیدروکربن دوستلیک در دریای خزر را امضا کردند.

قربان قلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در جریان این مراسم گفت: این تفاهم نامه حاصل سال ها کار انجام شده توسط دو کشور است.

وی در مراسم امضا از طریق ارتباط ویدئویی گفت که این کار با هدف باز کردن پتانسیل عظیم دو قدرت بزرگ انرژی و ایجاد شرایط مطلوب برای توسعه انرژی پایدار در منطقه دریای خزر انجام شده است.

  برد محمداف گفت: این توافقات به عنوان نمونه ای از حسن همجواری، مسئولیت و آینده نگری، برابری، در تاریخ روابط بین کشورهای ما ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: امضای این تفاهم نامه مرحله جدیدی از همکاری انرژی ترکمنستان و آذربایجان در خزر را نشان می دهد.

بردی محمداف تأکید کرد: با اشاره به اینکه فرصت های جدیدی برای کار مشترک بر اساس حقوق مستحکم بین المللی ایجاد می شود، انگیزه ای برای سرمایه گذاری های بزرگ خارجی و توسعه اقتصاد ملی دو کشور نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دور جدید همکاری های انرژی بین ترکمنستان و آذربایجان

آغاز دور جدید همکاری های انرژی بین ترکمنستان و آذربایجان