مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-22سياسي

از ترامپ تا بایدن و نیازمندی به اصلاح تحلیل


تصورات از دولت بایدن در ایران باید واقع بینانه باشد؛ دولت بایدن برای بازگشت احتمالی به برجام نظر تمام متحدینش را در نظر خواهد گرفت نظراتی که از تل آویو تا لندن را شامل خواهد شد.

- اکبر مختاری* درک سیاست کشورها بدون شناخت دقیق ومنطقی از ساختارسیاسی آنها امکان پذیرنمی باشد؛ تحلیل سیاست خارجی آمریکا نیز بدون درک سازوکارهای تاثیرگذار ساختاری در این کشور سخت و دشوار خواهد بود.

خطاهای تحلیل در مورد ایالات متحده سبب ساز اقداماتی خواهد شد که ممکن است فرصت سوز و برباد دهنده منافع ملی بلندمدت کشورمان باشد.

در ژانویه 2017 که دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شد بسیاری از تحلیلگران سیاسی درون کشور کوشیدند با تقلیل شخصیت ترامپ به یک کاسب و تاجر نگاهی خوش بینانه به سیاست های احتمالی او در مورد ایران داشته باشند.

تفکری که درمیان برخی مقامات و کنشگران سیاسی و حتی عوام در ایران وجود داشت این بود که چون ترامپ برآمده از یک تربیت تجاری است پس بهتر میتوان با اوساخت ومیتوان براحتی ساخت و احتمالا او فشار جدی بر ایران وارد نمی سازد تحلیلی که حتی از سوی اقلیتی ازدانشگاهیان علوم سیاسی نیز دیده شد.

این درحالیست که سیاستی که ترامپ در برابر ایران پیاده کرد شامل سخت ترین تحریمهایی بود که ایالات متحده پس از عراق علیه کشور دیگری بکار گرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ترامپ تا بایدن و نیازمندی به اصلاح تحلیل

از ترامپ تا بایدن و نیازمندی به اصلاح تحلیل