مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 21:252021-01-21بين الملل

روایت داستانی تاریخی بر اساس یک عکس


تصور کنید در یک خانواده که اصالتا چینی است ولی به امریکا مهاجرت کرده، متولد شوید و سال ها بعد سری به ولایت آب و اجدادی خود بزنید.

اما در بازگشت، - مجرم شناخته شده و مجبور شوید که ثابت کنید در همان کشور به دنیا آمده اید! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوگان گون به عنوان یک شهروند چینی ـ امریکایی دچار سرنوشت مشابهی شده بود.

درواقع این مرد که در تصویر بچه هایش در حال بازی با یک ماشین چوبی هستند، در سال 1914 پس از سفری به چین از طریق سانفرانسیسکو به پورتلند (شهری در ایالت اورگان ـ امریکا) بازگشت ولی به شکل کاملا تعجب برانگیزی به جرم نقض لایحه منع ورود کارگران چینی (از قوانین فدرال امریکا که در 6 مه 1882 توسط چستر آلن آرتور امضا شد) دستگیر و مجبور شد دادگاه را قانع کند که در کالیفرنیا متولد شده است.

این در حالی است که او در جنگ جهانی اول به عنوان پزشک در ارتش ایالات متحده امریکا خدمت و سپس در چین ازدواج کرده بود و همسرش که توی لن نام داشت را به پورتلند آورد.

پس از مرگ دوگان در سال 1940، همسرش به تنهایی هشت فرزندشان را بزرگ کرد و به کار خانوادگی خشکشویی ادامه داد.

کمیته مادران امریکا در سال 1952 او را مادر نمونه سال نامید و توسط بس ترومن (همسر هری ترومن سی و سومین رییس جمهور امریکا) به کاخ سفید پذیرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت داستانی تاریخی بر اساس یک عکس

روایت داستانی تاریخی بر اساس یک عکس