مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 10:252021-01-21اقتصادي

چگونه می توان از بورس حمایت کرد؟


یک کارشناس اقتصادی، سه راهکار حمایتی را مطرح کرده که بدون توزیع رانت و تحمیل هزینه به کشور، می تواند وضعیت بورس را بهبود دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، ریزش شاخص بورس که در روزهای اخیر موجب ضرر و زیان بخش قابل توجهی از سهام داران شده، اعتراض ها را از فضای مجازی به مقابل ساختمان شیشه ای بورس رساند.

بخش عمده معترضان، حمایت از بورس برای کاهش ضرر و زیان واردشده سهامداران را مطالبه می کردند.

به عقیده کارشناسان اقتصادی، بازار سهام در همه کشورهای دنیا، محلی برای عرضه و تقاضای آزاد است و این موضوع چه در بورس سهام و چه در بورس کالا در سراسر دنیا دیده می شود.

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند یکی از مسائل ریشه ای بورس ما که موجب تلاطم های زیادی نیز می شود، بی اعتنایی به سازو کار عرضه و تقاضاست.

حال پرسش این است که چگونه می توان با رعایت اصول علم اقتصاد، به مطالبه سهامداران درباره حمایت از بورس پاسخ داد؟ میثم هاشمخانی کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این پرسش از سه مورد قابل اصلاح در بازار سهام کشور گفت که می توانند بدون توزیع رانت و اختصاص بیت المال یا تزریق منابع از صندوق توسعه ملی، حمایت اثربخشی از بورس داشته باشد؛ حمایتی که از مسیر احترام و به رسمیت شناخته شدن عرضه و تقاضا می گذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان از بورس حمایت کرد؟

چگونه می توان از بورس حمایت کرد؟