مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 07:452021-01-21پزشكي

مولکول دی ان ای به جنگ سلول های سرطانی خون می رود


محققان با دستکاری یک مولکول دی ان ای برای اولین بار موفق به نابودی سلول های بنیادی تومورهای سرطانی در خون افراد شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، آزمایش این مولکول دی ان ای بر روی موش نتایج امیدوار کننده ای به همراه آورده و از بازگشت سرطان و شکل گیری مجدد تومورهای سرطانی در بدن این حیوان جلوگیری کرده است.

سرطانی که بدین شیوه مهار شده، مولتیپل میلوما نام دارد که نوعی سرطان در سلول های پلاسمای خون است، جایی که آنتی بادی های غیر طبیعی در بدن تولید و جمع می شوند و در نهایت به استخوان ها و کلیه ها آسیب می رساند و توانایی بدن در مبارزه با عفونت را تحت تأثیر قرار می دهند.

درمان این سرطان کار دشواری است و علت این مساله تکثیر سلول های بنیادی آن است که موجب ایجاد سلول های سرطانی جدیدی پس از تخریب سلول های سرطانی قدیمی می شود.

پژوهشگران در تحقیقات قبلی موفق به شناسایی پروتیینی به نام IRF4 شده بودند که باعث تشدید تکثیر سلول های بنیادی این سرطان می شد.

در بررسی جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا یک مولکول دی ان ای تولید کردند که ION251 نام دارد و می تواند به ژن IRF4 حمله کرده و آن را از کار بیندازد.

از این طریق سلول های بدخیم این سرطان ریشه کن می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولکول دی ان ای به جنگ سلول های سرطانی خون می رود

مولکول دی ان ای به جنگ سلول های سرطانی خون می رود