مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 07:102021-01-21پزشكي

واکسیناسیون 300 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری/ 80 درصد واکسیناسیون ها رایگان است


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام دامپزشکی لرستان گفت: عملیات واکسیناسیون دام های سبک عشایری در حال اجرا است که تاکنون 250 هزار راس علیه بیماری آبله و 50 هزار راس علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند.

- سهراب ساکی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین لرستان، اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون دام های سبک عشایری در حال اجرا است که تاکنون 250 هزار راس علیه بیماری آبله و 50 هزار راس علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات هرساله به صورت مستمر انجام می شود، از طرفی بیماری های مذکور بین انسان و دام مشترک هستند و از این رو بایستی مداوم مورد واکسینه قرار بگیرند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون دام های استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از ابتدای بهمن ماه خبر و ادامه داد: پیش بینی می شود 600 هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شوند.

ساکی بیان داشت: در حال حاضر 3 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و 100 هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد که به طور مدام مورد واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بیماری شایعی در بین دام های استان نداریم، افزود: دام های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند، با این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 300 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری/ 80 درصد واکسیناسیون ها رایگان است

واکسیناسیون 300 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری/ 80 درصد واکسیناسیون ها رایگان است