مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 13:552021-01-20اقتصادي

روشهای مقابله و پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تشریح شد


عضو هیات علمی بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان دو نوع روش مقابله یا پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و گوجه فرنگی را تشریح کرد.

- سید سعید مدرس در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح وضعیت سرمازدگی مزارع گوجه فرنگی و راهکارهای مقابله با وارونگی هوا و سرما بیان داشت: سرمازدگی پدیده ای است که درجه حرارت های پایین سبب ایجاد خسارت و یا از بین رفتن اندام های گیاهی می شود.

این عارضه در محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در روزهای سرد پاییز و زمستان و در درختان میوه در فصل زمستان و یا اوایل بهار حادث می شود و هر ساله خسارت های زیادی بر جای می گذارد.

عضو هیات علمی بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، تنها حدود 10 درصد از کل زمین های قابل کشت دنیا ممکن است بدون تنش سرمازدگی باشند.

مدرس گفت: عمدتاً دو نوع روش برای مقابله یا پیشگیری از سرمازدگی، توصیه می شود که روش اول شامل روش های طولانی مدت است که قبل از ورود سامانه یخبندان اعمال می شود و روش دوم روش های فعال کوتاه مدت است که در زمان و نزدیک به بروز یخ زدگی انجام می شود.

وی افزود: سرمازدگی از جمله تنش های غیرزیستی است و به شرایطی اطلاق می شود که گیاه در نتیجه بروز درجه حرارت های بین صفر تا 10 درجه سانت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشهای مقابله و پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تشریح شد

روشهای مقابله و پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تشریح شد