مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-20اقتصادي

گلایه معاون دادستان کشور به وزیر صمت/ چرا واردات گوشی های گرانقیمت ادامه دارد؟


معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه ای به وزیر صمت با انتقاد از تداوم واردات گوشی های بالای 300 یورو، خواستار اعلام دلایل این اقدام غیرقانونی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه ای به رزم حسینی، وزیر صمت با انتقاد از تداوم ثبت سفارش و واردات گوشی های تلفن همراه با قیمت بیش از 300 یورو، از وزیر صمت خواست علت عدم اجرای این مصوبه را اعلام کند.

در نامه معاون دادستان به وزیر صمت آمده است: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای واصله و بررسی آمار سامانه همتا در سال 98، مجموعاً 15.

3 میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش بیش از 2.

4 میلیارد یورو وارد کشور شده که از این میزان، سهم گوشی های بالای 300 یورو به لحاظ تعداد، 9 درصد و از نظر ارز تخصیص داده شده، به میزان 35 درصد معادل حدود 850 میلیون یورو برآورد می شود که از این میان 500 میلیون یورو متعلق به برند آیفون بوده یعنی 4 درصد واردات از محصولات این شرکت آمریکایی بوده است.

در سال 99 به میزان 72 درصد از گوشی های با ارزش بالای 300 یورو به شکل مسافری وارد کشور شده که 81 درصد آن متعلق به آیفون بوده است که با توجه به وجود محدودیت در تخصیص ارز حتی نسبت به واردات کالاهای اساسی مرتبط با نیازهای روزمره مردم و ممنوعیت واردات گوشی با ارزش بالای 300 یورو، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه معاون دادستان کشور به وزیر صمت/ چرا واردات گوشی های گرانقیمت ادامه دارد؟

گلایه معاون دادستان کشور به وزیر صمت/ چرا واردات گوشی های گرانقیمت ادامه دارد؟