مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 10:502021-01-20سياسي

تقوا نباید در حد توصیه فردی باقی بماند


استاد سطح خارج فقه و اصول حوزه علمیه، گفت: تقوا بزرگترین عامل و اساس شکل گیری جامعه الهی در هر سطح و عرصه و ساحتی است، به شرط آنکه آن را از حالت توصیه و قرار داشتن در فضاهای ذهنی و تصوری خارج کنیم و در سه مقوله حساس اندیشه، - ایسنا/قم استاد سطح خارج فقه و اصول حوزه علمیه، گفت: تقوا بزرگترین عامل و اساس شکل گیری جامعه الهی در هر سطح و عرصه و ساحتی است، به شرط آنکه آن را از حالت توصیه و قرار داشتن در فضاهای ذهنی و تصوری خارج کنیم و در سه مقوله حساس اندیشه، ارزش و قانون عینیت ببخشیم.

آیت الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در دیدار تعدادی از طلاب با وی که با رعایت دستورات بهداشتی برگزار شد، گفت: چند نگاه به تقوا وجود دارد؛ نگاه اول، تقوا را امری فردی و البته ضروری می داند گرچه اقدام برای تحقق آن را تنها در توصیه دیگران به آن می بیند.

این دیدگاه تعریف دقیقی از تقوا در منظومه شریعت و اخلاق ندارد و به ویژه در هسته اصلی این نگاه، رابطه تقوا با جامعه و تأثیر اساسی آن در فرایندهای اجتماعی مورد توجه و ملاحظه قرار نگرفته است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: برخی بر خلاف نگاه اول، نگاه فراتری دارند و تقوا را به مقولاتی مانند؛ تقوای خانوادگی، کسب و کار و مدیریت سنخ بندی کرده و سعی می کنند لباس اجتماعی بر تن آن بپوشانند؛ درست است که این گروه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقوا نباید در حد توصیه فردی باقی بماند

تقوا نباید در حد توصیه فردی باقی بماند