مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 08:352021-01-20سياسي

توکلی: جوانان برای ساخت آینده حتما باید تاریخ بخوانند/ کاش «قریب» سیاسی نمی شد


اگر دکتر قریب روی شاخه پزشکی متمرکز می شد و وارد جریانات سیاسی نمی شد، موفق تر بود اما ایشان بر این باور بود که اصلاحات اجتماعی از مسیر اصلاحات فرهنگی عبور می کند به همین دلیل نمی توانست وارد جریانات سیاسی نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم به بهانه سالروز درگذشت دکتر محمد قریب با هوشنگ توکلی، که در سریال  روزگار قریب نقش دکتر سیاسی، رییس وقت دانشگاه تهران را بازی کرده و مطالعات تاریخی هم دارد درباره دکتر قریب و نقشی که در سریال داشت به گفتگو نشسته است.

بخش های خواندنی این گفتگو در ادامه از نظرتان می گذرد.

جوانان برای ساخت آینده حتما باید تاریخ بخوانند - آقای عیاری برای ساخت سریال روزگار قریب زحمت زیادی کشید و شاید اگر شخص دیگری جز او کارگردانی این اثر را به عهده می گرفت، کار تمام نمی شد.

خط قرمزهای تلویزیون زیاد بود و او باید مدام سناریو را روتوش و بازنویسی می کرد تا هم به روند کار آسیبی نرسد و تاریخ تحریف نشود و هم سفارش دهنده کار راضی باشد.

تا جایی که می دانم هم در زمان نگارش و هم فیلمبرداری و تدوین، بخشی از کار با حذفیات و تعدیل هایی روبه رو می شد و بخشی هم که در زمان پخش حذف می شد اما آقای عیاری با بینش و سواد خوبی که دارد، کار را چنان ساخت که نقد منفی زیادی به آن وارد نشد و کار به سرانجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توکلی: جوانان برای ساخت آینده حتما باید تاریخ بخوانند/ کاش «قریب» سیاسی نمی شد

توکلی: جوانان برای ساخت آینده حتما باید تاریخ بخوانند/ کاش «قریب» سیاسی نمی شد