مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:002021-01-20ورزشي

فردا ماه و سیاره سرخ با غول یخی همنشین می شوند


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از رخداد نجومی همنشینی ماه و بهرام با حضور سیاره اورانوس در صبح پنج شنبه ( 2 بهمن) خبر داد.

- جی پلاس، مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران درباره همنشینی ماه با سیاره بهرام، اظهار کرد: کره ماه در گردش انتقالی خود به گرد زمین در طول یک ماه قمری با اجرام مختلفی از جمله سیارات و برخی ستارگان مشهور آسمان در منطقه البروج همنشینی پیدا می کند که برخی از آن ها در فاصله بسیار نزدیک نسبت به یکدیگر رخ می دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او افزود: باید دقت داشت که این صرفا از نگاه ناظر زمینی است؛ چرا که ماه کمتر از نیم میلیون کیلومتر و به طور میانگین 375 هزار کیلومتر با زمین فاصله دارد، این در شرایطی است که سیارات در فاصله چند ده میلیون کیلومتری و یا چند صد میلیون کیلومتری زمین قرار دارند و ستار ه ها در فاصله های بسیار دور تر، در حد چندین سال نوری و یا چند ده سال نوری از ما قرار دارند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ادامه داد: بدیهی است ماه با توجه به فاصله کم با زمین، با علائم سطحی مشخص حتی با چشم غیرمسلح دیده می شود اما سیارات و ستارگان دارای قطر های به مراتب بزرگتری هستند که به دلیل قرار گیری در فاصله دورت به صورت نقطه ای دیده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردا ماه و سیاره سرخ با غول یخی همنشین می شوند

فردا ماه و سیاره سرخ با غول یخی همنشین می شوند