مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 04:552021-01-20اجتماعي

کارآفرینی در دل کوهستان/ بوانات، بزرگ ترین مرکز پرورش قوچ و میش کوهی


عشق و علاقه به طبیعت و حیوانات سبب راه اندازی بزرگ ترین مرکز پرورش قوچ و میش کوهی در شهرستان بوانات استان فارس شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، استان فارس 36 درصد از پستانداران کشور را در خود جای داده که قوچ و میش ها از این دسته هستند، مرکز پرورش قوچ و میش بزرگترین مجموعه گردشگری طبیعی کشور است که در بوانات قرار دارد.

بوانات در شمال شرقی استان فارس و در میان کوه های سرسبز با انواع پوشش گیاهی، چشمه های متعدد، آبشارهای طبیعی، انواع قنات ها و تفرجگاه های زیبا در استان فارس خودنمایی می کند.

این مجموعه در دامنه کوه ختابون، در کنار زیارتگاه محمد حنفیه همراه با چشمه های آب روان و درختان قدیمی و تنومند، همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.

اگر گذرتان به کوه و کوهستان افتاده باشد و یا از کنار شکارچیان گذشته باشید نام حیواناتی وحشی با شاخ های پیچ در پیچ که طول شاخ هایشان به 150 سانتی متر هم می رسد با نام قوچ به گوشتان خورده است.

مدیر اقامتگاه قوچ ها و میش های کوهی بوانات علاقه به طبیعت و کوهستان و همچنین پرورش گونه های جانوری را باعث خلق این اقامتگاه دانست و گفت: این مجموعه دارای دوقسمت مجزا است، یکی پناهگاه و مرکز پرورش و تکثیر و دیگری اقامتگاه گردشگری شامل ویلا، سیاه چادر ،کلبه، باغهای میوه و رستورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی در دل کوهستان/ بوانات، بزرگ ترین مرکز پرورش قوچ و میش کوهی

کارآفرینی در دل کوهستان/ بوانات، بزرگ ترین مرکز پرورش قوچ و میش کوهی