مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 04:152021-01-20بين الملل

200 کشته در درگیری های قبیله ای دارفور سودان


مقام های دولتی در سودان سه شنبه شب اعلام کردند که دست کم 200 نفر در درگیری های قبیله ای در دارفور کشته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، موسی مهدی اسحاق استاندار جنوب دارفور گفت: 200 نفر در درگیری میان کشاورزان و گله داران منطقه قریضه واقع در جنوب دارفور کشته شدند و شمار بسیاری نیز در این نزاع زخمی شدند.

براساس این گزارش، در درگیری و منازعه قبیله ای دیگری در غرب دارفور در اوایل هفته جاری نیز 83 نفر کشته و 160 نفر زخمی شدند.

این درگیری در شهر الجنینه مرکز ایالت دارفور غربی در سودان از روز شنبه و در پی مشاجره بین دو نفر از دو قبیله که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد، آغاز گردید.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان نیز به دنبال وقوع این حوادث، دستور داد که فورا یک هیات عالی رتبه به ریاست دادستان کل و همراهی نمایندگانی از نهادهای امنیتی، نظامی و قضایی برای پیگیری اوضاع و بازگرداندن ثبات و آرامش به شهر الجنینه اعزام شود.

استفاده افراد قبایل از سلاح های سنگین و خمپاره، نگرانی ها درباره ازسرگیری جنگ خونین داخلی در دارفور را تشدید کرده است؛ جنگی که سال 2003 میلادی آغاز شد و بیش از 300 کشته به جا گذاشت و بر اثر آن حدود 2 و نیم میلیون نفر آواره شدند که بیشترشان زن و کودک بودند و هم اکنون در اردوگاه های فاقد کمترین امکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 کشته در درگیری های قبیله ای دارفور سودان

200 کشته در درگیری های قبیله ای دارفور سودان