مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:552021-01-19اجتماعي

آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد


عضو شورای شهر تهران بااشاره به اینکه آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار نفر را در پایتخت می گیرد، گفت: باید مانند کرونا حساسیت ها نسبت به معضل آلودگی هوا افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: سالانه حدود 7 میلیون نفر در جهان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این آمار نسبت به متوفیان کرونا در سراسر جهان بسیار بیشتر است.

وی افزود: طی 12 ماه گذشته 2 میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند و همه کشورها در تکاپو هستند که جلوی این روند را بگیرند و حالا جای تعجب دارد که چرا جهت پیشگیری از مرگ 7 میلیون نفر اقدام اساسی صورت نمی گیرد.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: سالانه حدود 4 هزار نفر در اثر آلودگی هوا در پایتخت به صورت مستقیم و غیرمستقیم جان می بازند و به نظرم فرقی بین کرونا و آلودگی هوا نیست و در هر دو مورد باید حساسیت ها بالا باشد وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا زمینه ساز ابتلا به کرونا هم است گفت: در هفته های اخیر شاهد افزایش گوگرد و ذرات 10 میکرونی در هوای تهران بودیم و اگر عزم و برنامه جدی برای کاهش آلودگی هوا نباشد وضعیت در کلانشهرها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد

آلودگی هوا سالانه جان 4 هزار تهرانی را می گیرد