مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:052021-01-19سياسي

تصویب لایحه تجارت نظم حقوقی را مختل می کند/ بررسی لایحه از اولویت خارج شود


42 تن از اقتصاددانان و حقوقدانان کشور با ارسال نامه ای به رییس مجلس ضمن بر شمردن ایرادات لایحه تجارت خواستار خارج شدن لایحه تجارت از اولویت بررسی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بیش از 40 تن از اقتصادانان و حقوقدانان و فعالان کسب و کار سراسر کشور با ارسال نامه ای به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان آسیب های تصویب و ابلاغ لایحه تجارت، خواستار خروج لایحه فعلی از اولویت بررسی و اصلاح قانون تجارت مبتنی بر مساله شناسی و نیازسنجی دقیق شدند.

در این نامه همچنین نسبت به تغییر یک باره و کلی قانون تجارت انتقاداتی مطرح شده و آن را مخل نظم فعلی روابط حقوقی و تجاری معرفی کرده است که می تواند برای سالیان متمادی حقوقدانان و قضات دادگستری را با مشکل مواجه کند.

در نامه جمعی از اقتصادانان و حقوقدانان به رییس مجلس همچنین آماده است: تصویب لایحه تجارت نه تنها به پیشرفت اقتصادی کشور کمکی نخواهد کرد بلکه امکان افزایش ریسک محیط کسب و کار و افزایش پرونده های قوه قضاییه را نیز به وجود خواهد آورد.

متن کل نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر قالیباف؛ ریاست محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم همانگونه که مستحضرید مجلس شورای اسلامی در دوره پیشین (دوره دهم)، 490 ماده از لایحه تجارت را به تصویب رساند که این مواد مورد انتقاد جدی حقوقدانان، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب لایحه تجارت نظم حقوقی را مختل می کند/ بررسی لایحه از اولویت خارج شود

تصویب لایحه تجارت نظم حقوقی را مختل می کند/ بررسی لایحه از اولویت خارج شود