مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 04:252021-01-19دانش

ماسک های ضدویروس با قابلیت 100 بار شست وشو


یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از الیاف فلز نقره خالص به تولید ماسک های پارچه ای دست یافتند که قابلیت 100 بار شست وشو را دارد و قابل استفاده تا 2 ماه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به تولید ماسک های پارچه ای آنتی وایرال دست یافتند که قابل استفاده تا دو ماه و قادر به حذف 99 درصدی ویروس است.

دکتر علی زینلی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا فعالیت این شرکت را در حوزه سلامت و ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیس عنوان کرد و گفت: در این زمینه حدود 6 فناوری ثبت اختراع شده داریم، ضمن آنکه 30 محصول و راهکار برای ایمن سازی در برابر امواج الکترومغناطیس دیگر را نیز به تولید رساندیم.

وی تولید ماسک های با خواص ضد باکتری و ویروس را از دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت دانست و اظهار کرد: ما پارچه هایی را داریم که در آن از یکسری الیاف های تک استفاده شده است و با اعمال یکسری تغییرات در پارچه توانستیم در این الیاف به خواص آنتی وایرالی دست یابیم که از این الیاف برای تولید ماسک بهره بردیم.

زینلی با تاکید بر اینکه الیاف به کاربرده شده در این ماسک الیاف طبیعی است، خاطر نشان کرد: معمولا جنس ماسک های سه لایه از الیاف پلیمری است که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک های ضدویروس با قابلیت 100 بار شست وشو

ماسک های ضدویروس با قابلیت 100 بار شست وشو