مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 14:302021-01-18اقتصادي

عواملی که تقاضای خرید طلا را نصف کرد


نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با تعطیلی مراسم مختلف چون عروسی و تولد تقاضا برای خریدن طلا و جواهر کاهش بسیار قابل توجه پیدا کرد و به همین دلیل بسیاری از کارگاه های تولیدی و فروشگاه های طلا و جواهر تعطیل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا نوشت: محمد کشتی آرای در توضیح تاثیر بیماری کرونا بر فعالان حوزه طلا و جواهر ایران، افزود: طلا و جواهرات جزو زیورآلات و کالای لوکس و زینتی هستند و در رسته مایحتاج عمومی مردم قرار ندارند که مصرف روزانه داشته باشند.

مصرف طلا و جواهر در مناسبت های مختلف چه مناسبت های مذهبی و ملی چه مراسم عزا یا عروسی یا گردهمایی های خانوادگی قابل توجه است.

وی ادامه داد: بعد از شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مجالس خانواده ها اعم از عروسی، عزا، عقد و نامزدی یا مناسبت های دیگر شاهد کاهش تقاضا برای خرید طلا و جواهر و استفاده آن بودیم.

تعطیلی کارگاه های تولید طلا و جواهرکشتی آرای با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تاثیر کرونا بر این بخش وجود ندارد، گفت: حداقل آسیب کرونا بر تولید و توزیع طلا و جواهرات کاهش تقاضا بوده که این میزان کاهش حداقل 50 درصدی بر این صنعت تاثیر چشمگیری داشته و شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه های تولید طلا و جواهر و فروشگاه های فروش آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که تقاضای خرید طلا را نصف کرد

عواملی که تقاضای خرید طلا را نصف کرد