مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 12:352021-01-18بين الملل

آیا «اینستکس» به بن بست رسید؟ / بانک مرکزی: اروپایی ها شجاعت کافی نداشتند


به تازگی قائم مقام وزارت امور خارجه آلمان ادعا کرده است، سازو کار مالی اینستکس که دو سال پیش با هدف میسر کردن مبادله تجاری بین اروپا و ایران ایجاد شده بود، - در اردیبهشت ماه سال 1397 بود که آمریکا رسما از توافق بین المللی برجام خارج شد و رییس جمهور این کشور وعده داد که تحریم ها علیه ایران در مدت 90 روزه و 180 روزه باز خواهند گشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها علیه کشورمان، سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس برای زنده نگه داشتن برجام و مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران بر روی کاغذ پیشنهاداتی را ارائه کردند.

در ابتدا سه کشور اروپایی، وعده راه اندازی سازوکاری برای تجارت میان ایران و اروپا را دادند و طرح کانال ویژه مالی با نام اختصاری SPV ارائه شد و بعد از گذشت 9 ماه از این وعده درنهایت، سازوکار اینستکس به عنوان بخشی از اس پی وی اجرایی شد.

به عبارت بهتر اینستکس جایگزین اس پی وی شد.

اینستکس (INSTEX) که حروف مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges می باشد در ترجمه به معنای ابزار حمایت از فعالیت های تجاری است.

مقر این شرکت در وزارت اقتصادی فرانسه، مدیرعامل آن پرفیشر آلمانی بود و بریتانیا نقش حسابرس و بازرس این شرکت را ایفا می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «اینستکس» به بن بست رسید؟ / بانک مرکزی: اروپایی ها شجاعت کافی نداشتند

آیا «اینستکس» به بن بست رسید؟ / بانک مرکزی: اروپایی ها شجاعت کافی نداشتند