مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:052021-01-18پزشكي

کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 97 در استان خبر داد.

- ایسنا/کردستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 97 در استان خبر داد.

صدیق جدید الاسلامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 97، اظهار کرد: شاخص NMR یا میزان مرگ نوزادان از 10/18 در هزار تولد در سال 97 به 9.

23 در هزار تولد در سال 98 کاهش یافته است که این مهم مورد تقدیر وزارت متبوع قرارگرفت.

وی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات تخصصی مورد نیاز بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، افزود: با سفید شدن وضعیت بیماری کرونا در استان در هفته اول شهریور ماه امسال واحد MRI فقط به بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا اختصاص یافت که از تعداد 117 بیمار مبتلا به این بیماری در استان برای 92 بیمار MRI قلبی کبدی انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: بخش نوروژلوژی جهت تجمیع خدمات بیماران خاص به مرکز درمانی کوثر از ابتدای کرونا انتقال یافت.

دکتر جدیدالاسلامی با بیان اینکه 79 نفر نیروی متخصص در بیمارستان های دانشگاهی در راستای مقابله و کنترل اپیدمی کرونا فعالیت دارند، اضافه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان

کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان