مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:102021-01-18اقتصادي

کوچک شدن سفره مردم باعث کاهش تولید زباله شد؟/زباله را سیاسی نکنیم!


محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران اعلام کرد دلیل کاهش زباله کوچک شدن سفر مردم است اما مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نظر دیگری دارد.

- گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در گذشته روزانه حدود 9 هزار تن زباله در تهران تولید می شد که این زباله مربوط به شهرهای اطراف، شهرک ها و همچنین زباله های خانگی و تجاری بود، همه زباله ها  جمع و به مرکز آرادکوه در جنوب تهران منتقل می شد.

بخشی از این زباله ها شامل زباله های حجیم از جمله  لاستیک، الکترونیک، چوب و سرشاخه بود که در حال جاضر دیگر این پسماندهای حجیم به آرادکوه برای دفن منتقل نمی شوند و آنها را به مرکزی در منطقه 18 شهر تهران برای بازیافت منتقل می کنند.

  همچنین 400 تا 500 تن زباله هایی که روزانه جمع آوری و به مرکز آرادکوه منتقل می شد، برای شهرهای اطراف بود که در حال حاضر این بخش حذف شده است و همچنین زباله های حجیم که روزانه 800 تا 900 تن بود دیگر به آرادکوه نمی روند.

  در حال حاضر با توجه به اقداماتی که برای پسماند حجیم و زباله های شهرهای اطراف رخ داده و همچنین بخشی از زباله ها که در مبدا تفکیک می شود، میزان زباله در تهران به حدود 4 هزار و 900 تا 5 هزار و 100 تن در روز رسیده است.

کاهش 40 درصدی تولید زباله نشان دهنده وضعیت مردم است اما محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران چندی پیش اعلام کرد که کاهش 40 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچک شدن سفره مردم باعث کاهش تولید زباله شد؟/زباله را سیاسی نکنیم!

کوچک شدن سفره مردم باعث کاهش تولید زباله شد؟/زباله را سیاسی نکنیم!