مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 05:452021-01-18بين الملل

بازگشایی مرز یزدان منوط به موافقت دولت افغانستان/رایزنی ها ادامه دارد


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نمی توان برای بازگشایی مرز یزدان زمان مشخص کرد، گفت: بازگشایی یزدان منوط به موافقت دولت افغانستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر زمینه نتایج این رایزنی ها اظهار کرد: مرز یزدان در سال های دور یکی از مرزهای فعال کشور بوده و اکنون نیز زیرساخت انجام مبادلات در آنجا فراهم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازگشایی مرز یزدان خواست بازرگانان و تجار دو طرف ایرانی و افغانستانی است، بیان کرد: در این راستا در روزهای گذشته هم رایزنی هایی با والی ولایت فراه افغانستان داشته ایم و هم از پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه بازدید کردیم.

ملانوری ادامه داد: در حال حاضر بازگشایی این پایانه مرزی منوط به برخی مسائل داخل کشور افغانستان و موضوعات اداری در آنجا و همچنین موافقت دولت افغانستان است، تا بعد با هماهنگی دو کشور بتوانیم مجوزهای لازم برای فعالیت این پایانه مرزی را أخذ کنیم.

وی افزود: در دو طرف مرز یزدان در کشور ایران و افغانستان شهرستان های مرزی وجود دارد که راه اندازی این پایانه مرزی و افزایش مبادلات بین دو کشور می تواند در اشتغال زایی برای مرزنشینان تأثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر چند در حال حاضر در مرز امنیت برقرار است ولی بازگشایی پایانه مرزی یزدان می تواند به ثبات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مرز یزدان منوط به موافقت دولت افغانستان/رایزنی ها ادامه دارد

بازگشایی مرز یزدان منوط به موافقت دولت افغانستان/رایزنی ها ادامه دارد