مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 16:302021-01-17سياسي

دلیل سکوت حضرت علی (ع) از زبان حضرت زهرا (س)


یکی از زیباترین حضورهای اجتماعی دختر پیامبر که در کتب مختلف ثبت شده است، شیوه آرام، منطقی و مستدل پاسخگویی حضرت فاطمه (س) به افراد خصوصا درباره غصب مقام خلافت و جانشینی رسول اکرم (ص) پس از وفات پیامبر است.

- یکی از زیباترین حضورهای اجتماعی دختر پیامبر که در کتب مختلف ثبت شده است، شیوه آرام، منطقی و مستدل پاسخگویی حضرت فاطمه (س) به افراد خصوصا درباره غصب مقام خلافت و جانشینی رسول اکرم (ص) پس از وفات پیامبر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرآنلاین در ادامه نوشت: در این رابطه روایتی از حضرت فاطمه (س) وجود دارد که با تعمق در فرازهای آن می توان به نتایج شگفتی دست یافت.

آنجا که بانوی اسلام امام را به کعبه تشبیه می کند که نشانی از نسبت مردم و سیاست دارد و مردم باید به سویش بروند و نه اینکه او به سوی مردم بیاید.

متن زیر گفت وگویی بین محمود بن لبید با حضرت فاطمه (س) در قبرستان احد است: درهای دل ها بسته، آدم ها نشسته، کوچه هایی که دود فتنه از آن برخاسته بود.

دختر رسول خدا، شب های زیادی به تک تک خانه های یاران پدر رفته و به آنان یادآوری کرده که یادتان هست رسول چه گفت؟ فتنه ها از هر سو بالا گرفته بود.

منبر پیامبر خدا که باید نصیب پاک ترین خلق خدا می شد، جایگاه کسانی شده بود که برای کسب قدرت و دستیابی به سیاست، دست و پا می زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل سکوت حضرت علی (ع) از زبان حضرت زهرا (س)

دلیل سکوت حضرت علی (ع) از زبان حضرت زهرا (س)