مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 14:052021-01-17بين الملل

وزارت خارجه آلمان: اینستکس تا حد زیادی بی اثر بوده است


وزارت امورخارجه آلمان اعلام کرد که کانال تجاری اروپا با جمهوری اسلامی ایران، موسوم به اینستکس تا حد زیادی بی اثر بوده است.

- وزارت امورخارجه آلمان اعلام کرد که کانال تجاری اروپا با جمهوری اسلامی ایران، موسوم به اینستکس "تا حد زیادی بی اثر" بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دویچه وله، وزارت امورخارجه آلمان در پاسخ به پرسش امید نوری پور، نماینده حزب سبزها در پارلمان این کشور اعلام کرده که ساز و کار مالی اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس برای مبادله تجاری با ایران همچنان بی اثر بوده و از زمان تأسیس آن در دو سال پیش تا کنون فقط یک مبادله موفقیت آمیز از طریق آن انجام شده است.

در پی خروج آمریکا از برجام، کانال مالی اینستکس در ژانویه سال 2019 با هدف ایجاد امکان مبادلات تجاری محدود با ایران به رغم تحریم های آمریکا، توسط فرانسه، آلمان و انگلیس تأسیس شد.

اما این کانال در عمل موفقیت آمیز نبوده و تنها 14 ماه پس از تأسیس، ایران و اروپا موفق شدند از طریق اینستکس اولین مبادله تجاری و تراکنش مالی خود را انجام دهند؛ مبادله ای که طی آن محموله ای از اقلام پزشکی از اروپا به ایران صادر شد.

خبرگزاری آلمان در گزارشی که روز یکشنبه 28 دی (17 ژانویه) منتشر شده، آورده است: آنتیه لندرت زه ، یک مقام وزارت خارجه آلمان در پاسخ خود به امید نوری پور، مدعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه آلمان: اینستکس تا حد زیادی بی اثر بوده است

وزارت خارجه آلمان: اینستکس تا حد زیادی بی اثر بوده است