مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 09:552021-01-17بين الملل

مرکز کارنگی: مخالفان عربستانی در خارج از این کشور قوی تر شده اند


یک مؤسسه آمریکایی نوشت که همزمان با افزایش سرکوب داخلی در عربستان سعودی، مخالفان این کشور در خارج از مرزها، توانمندتر شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  مرکز مالکوم کر- کارنگی خاورمیانه (مستقر در بیروت) در گزارشی به وضعیت مخالفان دولت سعودی در خارج از عربستان پرداخت و نوشت که آن ها قوی تر از گذشته شده اند.

به نوشته وبگاه مستقبل بلا ظلم در این گزارش آمده است که سران دولت سعودی به شکل فزاینده ای اقدامات سرکوبگرانه در حق مخالفان را در داخل و خارج عربستان در پیش گرفته اند و این امر موجب شده است تا مخالفان خارج نشین بیش از پیش در نشست های جهانی حضور یابند و در سازمان های حقوق بشری عضو شوند.

همچنین علی رغم اینکه مخالفان در زمینه های فکری اختلافاتی دارند، اما فضای مشترکی را برای اتحاد علیه استبداد ولی عهد سعودی یافته اند و توامند شدن آن ها در خارج از عربستان و حضور در سخنرانی های بین المللی یک تهدید برای محمد بن سلمان به شمار می رود.

طبق گزارش این مرکز آمریکایی، تا پیش از سال 2015 (آغاز پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز)، مخالفان عربستانی عموما سکوت کرده بودند و کمتر به بیان انتقاد یا پیشنهادهای اصلاحگرانه می پرداختند و در حالیکه فضای انتقاد محدود بود، اما بازهم مطالبی در رسانه های داخلی در انتقاد و اعتراض به وضع موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز کارنگی: مخالفان عربستانی در خارج از این کشور قوی تر شده اند

مرکز کارنگی: مخالفان عربستانی در خارج از این کشور قوی تر شده اند