مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 08:152021-01-17پزشكي

حرکات کششی برای کاهش فشار خون از پیاده روی موثرتر است


مطالعات نشان می دهد افرادی که فشار خون بالا دارند برای کاهش فشار خون بهتر است در خانه حرکات کششی انجام دهند تا اینکه پیاده روی کنند.

- مطالعات نشان می دهد افرادی که فشار خون بالا دارند برای کاهش فشار خون بهتر است در خانه حرکات کششی انجام دهند تا اینکه پیاده روی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه ساسکاچوان(Saskatchewan) کانادا گروهی متشکل از 40 فرد مبتلا به فشار خون را به دو گروه تقسیم کردند.

یک گروه حرکات کششی انجام دادند و گروه دیگر پیاده روی کردند.

آن ها دریافتند انجام حرکات کششی به مدت نیم ساعت در روز نسبت به یک پیاده روی نیم ساعته به میزان بیشتری باعث کاهش فشار خون می شود.

آن ها می گویند انجام تلفیقی این ورزش ها الزاما باعث کاهش بیشتر فشار خون نخواهد شد اما برای سلامتی مفید است.

میانگین سنی افرادی که مورد آزمایش قرار گرفتند 61 سال بود و این آزمایش برای بررسی تاثیرات ورزش های مختلف بر کاهش فشار خون بود.

برای انجام این آزمایش یک گروه به مدت هشت هفته، پنج روز در هفته برای نیم ساعت حرکات کششی انجام دادند و گروه دیگر به همین میزان پیاده روی سریع انجام دادند.

قبل و بعد از انجام این ورزش ها گروه چیلی بک(Chilibeck) فشار خون شرکت کنندگان را در حالت نشسته، دراز کشیده و 24 ساعت قبل از شروع به وسیله ی یک دستگاه قابل حمل انداز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکات کششی برای کاهش فشار خون از پیاده روی موثرتر است

حرکات کششی برای کاهش فشار خون از پیاده روی موثرتر است