مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 14:352021-01-16اقتصادي

حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست


دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اصغر میرزایی، دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در نشست توسعه تجارت با کشورهای عراق و سوریه؛ فرصت ها و چالش ها ، با اشاره به تاریخچه روابط تجاری کشور سوریه با دیگر کشورهای جهان پیش از وقوع جنگ داخلی، گفت: بیشترین روابط تجاری سوریه تا قبل از شروع جنگ، با کشورهای اتحادیه اروپا بوده است.

بررسی روابط تجاری سوریه نشان می دهد هر زمان که ظرفیت واردات سوریه افزایش پیدا کند، ایران می تواند سهم بیشتری در کسب بازارهای تجاری سوریه داشته باشد؛ البته به شرطی که برنامه مشخصی برای حضور در این بازار داشته باشیم.

وی افزود: این در حالی است که سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی توسعه تجارت هیچ گونه کمکی در توسعه صادرات به سوریه به اتاق بازرگانی ایران و سوریه نکرده است و حتی وظایفی که طبق قانون باید از طرف سازمان توسعه تجارت به اتاق بازرگانی ایران و سوریه تفویض شود نیز همچنان بدون متولی باقی مانده است.

تضمین سرمایه؛ لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه در این نشست حسن شاه حسینی، رییس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه گفت: وضعیت سوریه به دلیل تحریم های سزار آمریکا، شرایط جنگی و بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست

حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست