مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 12:302021-01-16اقتصادي

نصب آب شیرین کن روی چاه کشاورزی ممنوع است


رییس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: نصب آب شیرین کن روی چاه کشاورزی به دلیل مخاطرات بسیار جدی زیست محیطی ممنوع است.

- محمدمهدی غیاثی شنبه 27 در جمع خبرنگاران گفت: خشکسالی های یک دهه اخیر موجب افت شدید کیفیت و کاهش قابل توجه کمیت آب دشت های استان فارس و تمایل برخی کشاورزان به استفاده از دستگاه های آب شیرین کن شده است.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: پساب حاصل از فعالیت آب شیرین کن ها، بر بافت فیزیکی خاک تاثیر گذاشته و آن را از بین می برد و موجب آلودگی آب های زیرزمینی نیز می شود.

غیاثی افزود: هدف از ممنوعیت نصب آب شیرین کن روی چاه کشاورزی صیانت از منابع آب و حفظ محیط زیست و ممانعت از اتفاقاتی نظیر اُفت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، تخلیه و رهاسازی شورابه ها و پساب های خروجی آب شیرین کن ها به محیط های پذیرنده مثل آبراهه ها، دشت ها بوده است.

رییس دفتر محیط زیست و سلامت جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: تخلیه و رهاسازی شورابه و پساب آب شیرین کن، موجب افزایش شوری خاک و نهایتا ایجاد پدیده فرونشست زمین و فروچاله و مرگ آبخون ها می شود.

او با اشاره به اینکه نصب آب شیرین کن در صورت دریافت مجوز و استفاده از تکنولوژی های نوین مطابق با الزامات زیست محیطی مجاز است، عنوان کرد: با اخذ مجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب آب شیرین کن روی چاه کشاورزی ممنوع است

نصب آب شیرین کن روی چاه کشاورزی ممنوع است