مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 10:552021-01-16بين الملل

درخواست اردنی ها برای ارجاع توافق گازی با رژیم صهیونیستی به دادگاه بین الملل


انجمن های مردمی و پارلمانی اردن از دولت خواستند در مورد توافقنامه گازی امضا شده با رژیم اشغالگر صهیونیستی، به دلیل بی عدالتی فاحشی که در حق اردن شده، - انجمن های مردمی و پارلمانی اردن از دولت خواستند در مورد توافقنامه گازی امضا شده با رژیم اشغالگر صهیونیستی، به دلیل بی عدالتی فاحشی که در حق اردن شده، به دادگاه بین المللی مراجعه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موسی هنطش، از نمایندگان پارلمان اردن در گفتگو با سایت العربی الجدید اظهار کرد: دادگاه بین المللی برای لغو این توافقنامه در دسترس دولت هست اما به نظر می رسد دولت تمایلی به این کار ندارد چرا که موضعگیری پارلمان را که دو مرتبه به لغو توافقنامه رای داد و نیز مخالفت های مردم اردن و نهادهای مختلف جامعه مدنی را نادیده گرفت.

هنطش با اشاره به اینکه اردن علاوه بر واردات گاز از مصر و نیز پروژه های وزارت انرژی آن برای افزایش میزان استخراج از چاه های گاز داخلی، امروز بیش از نیاز برقی خود را در پروژه های انرژی تجدیدپذیر تولید می کند، بر بی فایده بودن این توافقنامه برای اردن تاکید کرد.

اردن در سپتامبر 2016 توافقنامه ای 15 ساله را با رژیم صهیونیستی برای خرید حدود 45 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به قیمت 10 میلیارد دلار از ابتدای سال 2020 به امضا رساند و پمپاژ آزمایشی آن از اواخر سال 2019 آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اردنی ها برای ارجاع توافق گازی با رژیم صهیونیستی به دادگاه بین الملل

درخواست اردنی ها برای ارجاع توافق گازی با رژیم صهیونیستی به دادگاه بین الملل