مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:402021-01-16سياسي

تأکید مقامات ایران و ازبکستان بر گسترش روابط پارلمانی


سفیر جمهوری اسلامی ایران در «تاشکند» با رییس مجلس سنای ازبکستان دیدار و طرفین گسترش بیش از پیش همکاری های پارلمانی بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،  حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند با تنزیلا ناربایوا رییس مجلس سنای ازبکستان دیدار و طرفین گسترش بیش از پیش همکاری های پارلمانی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین تاکید کردند که ایجاد گروه دوستی در پارلمان های دو کشور برای توسعه روابط بین پارلمانی کمک می کند.

  آنان ابعاد اولویت دار همکاری ها در زمینه های قانون گذاری، نظام پارلمانی، اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را  بررسی کردند و همچنین برقراری گفت وگویی دائمی در تبادل تجربیات را در نظر گرفتند.

  سفیر ایران در تاشکند روابط دوجانبه بین دولتی در سال های اخیر را در حال توسعه و تشدید گفت وگوی پرثمر در زمینه سیاسی را مثبت ارزیابی کرد.

  علاوه بر این، وی برای اصلاحات گسترده در دست انجام تحت ریاست رییس جمهور ازبکستان از جمله اقدامات موثر در حل و فصل کار اجباری و ریشه کنی کار کودکان را ارزشمند دانست.

  طرفین در این دیدار با ابراز رضایتمندی از تداوم پیگیرانه روابط متقابل در تمام سطوح بین پارلمان های دو کشور، اظهار داشتند که در توسعه بیش از پیش روابط بین پارلمانی، به طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مقامات ایران و ازبکستان بر گسترش روابط پارلمانی

تأکید مقامات ایران و ازبکستان بر گسترش روابط پارلمانی