مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:202021-01-16سياسي

«بادگیر»، جرقه ی پایداری یزد در جهان


مسئول کمیته گردشگری پایدار استان یزد در پاسخ به این سوال که «داستان پایداری یزد و انتخاب آن توسط بنیاد جهانی انرژی از کجا آغاز می شود؟» گفت: - ایسنا/یزد مسئول کمیته گردشگری پایدار استان یزد در پاسخ به این سوال که داستان پایداری یزد و انتخاب آن توسط بنیاد جهانی انرژی از کجا آغاز می شود؟ گفت: قصه پایداری جهان از بادگیرهای یزد شروع می شود.

سیدرضا بهادری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که 26 دی ماه سالروز انتخاب یزد به عنوان شهر پایدار جهان توسط بنیاد جهانی انرژی بود، اظهار کرد: سومین سالروز این رویداد مهم نیز در مظلومیت تمام و بی توجهی مسئولان مختلف به دومین افتخار بین‎المللی یزد سپری شد.

وی در پاسخ به این سوال که داستان پایداری یزد و انتخاب آن توسط بنیاد جهانی انرژی از کجا آغاز می شود؟ گفت: قصه پایداری جهان از بادگیرهای یزد شروع می شود و این جمله تاریخی و زیبایی بود که دکتر ولفگانگ نویمن رییس بنیاد جهانی انرژی در مورد پایداری یزد در بازدید از بافت تاریخی و بادگیر باغ دولت آباد در سال 96 عنوان کرد.

وی افزود: ارزیابان بنیاد جهانی انرژی در آذر ماه 1396 از بافت تاریخی یزد بازدید کردند و تحت تاثیر معماری اصیل و همزیست با محیط زیست یزد قدیم قرار گرفتند، این که سازه ای به نام بادگیر بدون مصرف برق و آب تنها با انرژی پاک بادی کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بادگیر»، جرقه ی پایداری یزد در جهان

«بادگیر»، جرقه ی پایداری یزد در جهان