مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 08:402021-01-16فرهنگي

شانس سینمای ایران در جوایز اسکار چقدر است؟


قانون جدید آکادمی، می تواند شانس نماینده سینمای ایران برای درخشش در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2021 را افزایش دهد.

- قانون جدید آکادمی، می تواند شانس نماینده سینمای ایران برای درخشش در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2021 را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرده امسال به دلیل شرایط همه گیری ویروس کرونا رای گیری مقدماتی شاخه بهترین فیلم بین المللی این جوایز را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد و تعداد فیلم های راه یافته به فهرست کوتاه از 10 فیلم به 15 فیلم افزایش داده است.

امسال بیش از 90 کشور فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار به آکادمی معرفی کرده اند و سینمای ایران نیز فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی را پس از نمایش موفق در جشنواره ونیز به عنوان نماینده رسمی خود در این جوایز برگزیده است.

فیلم مجیدی که در بخش رقابتی ونیز 2020 رونمایی شد و یکی از نامزدهای شیر طلایی بود، در نهایت موفق به کسب جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه برترین بازیگر نوظهور از این جشنواره برای روح الله زمانی شد.

حالا با افزایش تعداد فهرست فیلم های کوتاه به 15 فیلم، شانس سینمای ایران نیز برای قرار گرفتن در این فهرست افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانس سینمای ایران در جوایز اسکار چقدر است؟

شانس سینمای ایران در جوایز اسکار چقدر است؟