مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 07:552021-01-16بين الملل

سفیر ایران: تقویت روابط همه جانبه تهران-کابل به نفع منطقه است


سفیر ایران در دیدار با معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان، با اشاره به ادامه گفت وگوهای دوحه گفت: ایران مانند گذشته از مذاکرات صلح، حمایت کرده و تقویت روابط کابل و تهران در همه بخش ها را به نفع کشورهای منطقه می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با میرویس ناب معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ناب، پیرامون آمادگی ها برای امضای سند جامع همکاری ها میان افغانستان و ایران و برگزاری ششمین نشست کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی میان دو کشور سخنانی را مطرح کرد.

معاون وزارت خارجه افغانستان همچنین در مورد اهمیت گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و همکاری های دوجانبه و سه جانبه ترانزیتی به منظور ایجاد سهولت ها برای تاجران افغانستان، ایران و کشورهای منطقه و آخرین دستاوردها به ویژه افتتاح خط آهن خواف-هرات و افتتاح خط آهن میان افغانستان و ترکمنستان گفت وگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، افتتاح پروژه ها را در محور افغانستان مهم ارزیابی کرد و با اشاره به ادامه گفت وگوهای صلح افغانستان در دوحه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از مذاکرات صلح افغانستان در محور قانون اساسی این کشور، با حفظ دستاوردهای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران: تقویت روابط همه جانبه تهران-کابل به نفع منطقه است

سفیر ایران: تقویت روابط همه جانبه تهران-کابل به نفع منطقه است