مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 07:502021-01-16بين الملل

تهدید رییس سیا به استعفا بر سر قائم مقامی معتمد ترامپ


رسانه آمریکایی گزارش داد، «جینا هاسپل» رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اعتراض به احتمال تعویض قائم مقام این نهاد اطلاعاتی توسط دونالد ترامپ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش یک رسانه آمریکایی رییس سیا رییس جمهور این کشور را تهدید کرد در صورت عملی کردن طرحش برای تعیین فرد معتمد و نزدیک به خود به عنوان قائم مقام این نهاد اطلاعاتی و جاسوسی، از منصب خود استعفا می دهد.

برای تعیین کَش پَتِل یکی از طرفداران و وفاداران ترامپ به عنوان قائم مقام این نهاد جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا، تهدید به استعفا کرده بود.

کَش پَتِل یکی از حامیان پر و پا قرص ترامپ و دستیار سابق دیوید نونس عضو ارشد جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا است.

بنا بر گفته سه مقام مطلع آمریکایی، کارهای اداری و کاغذی مربوط به تعیین کَش پَتِل به عنوان نفر دوم سیا در اوایل ماه دسامبر 2020 (ماه گذشته میلادی) انجام شده بود.

به دنبال این تحرکات، گمانه زنی درباره احتمال برکناری جینا هاسپل رییس سیا توسط ترامپ شدت گرفت و عدم حضور او در جلسات گزارش دهی اطلاعاتی روزانه به رییس جمهور آمریکا شدت گرفت.

طبق گزارش آکسیوس، هاسپل 11 دسامبر در جلسه گزارش دهی روزانه به ترامپ شرکت کرد و بعد از این جلسه ترامپ نظر خود برای برکناری او و تعیین قائم مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید رییس سیا به استعفا بر سر قائم مقامی معتمد ترامپ

تهدید رییس سیا به استعفا بر سر قائم مقامی معتمد ترامپ