مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:202021-01-16حوادث

آتش سوزی در تالاب زریوار کردستان


رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان کردستان گفت: حدود170 هکتار از نیزارهای اطراف و داخل تالاب بین المللی زریوار در اثر سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد در آتش سوخت.

ابراهیم همت بلند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این مقدار آتش سوزی در سال های اخیر کم سابقه بوده که متاسفانه باعث نابودی زیستگاه جانوری و حیوانی این منطقه شد.

وی اضافه کرد: خسارت های وارده به نیزارهای اطراف تالاب زریوار بر اثر این حریق باید توسط کارشناسان برآورد شود ولی قطع به یقین این مقدار از وسعت آتش سوزی به پرندگان،پستانکار و جانواران دیگری در این منطقه از بین رفته باشند بسیار زیاد خواهد بود.

همت بلند افزود: تحقیقات برای شناسایی خاطیان این آتش سوزی های آغاز شده و در صورت شناسایی متخلفان پرونده قضایی برای آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری، مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان و شهرادری دو شبانه روز است که با تمام امکانات در حال رصد و سعی در اطفای حریق دارند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی های نیزارهای زریبار تهدیدی جدی برای آینده این تالاب بین المللی و نابود کننده حیات گونه های جانوری و پرندگان است، تاکیدکرد: صیانت و حفاظت از این سرمایه ملی که متعلق به نسل های آینده است، وظیفه همگانی است و از عموم مردم میخواهیم هرگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی در تالاب زریوار کردستان

آتش سوزی در تالاب زریوار کردستان