مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 10:552021-01-15سياسي

نام هنرمند طراح نقشه های قالی خراسان جنوبی در فهرست گنجینه بشری ملی ثبت شد


مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: استاد جمشید مودی به عنوان استادکار طراح، ترسیم نقشه، بافنده و رنگرز قالی های نفیس و سنتی در شهر مود خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: استاد جمشید مودی به عنوان استادکار طراح، ترسیم نقشه، بافنده و رنگرز قالی های نفیس و سنتی در شهر مود خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

سید احمد برآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استاد جمشید مودی متولد 1315 فرزند افضل بیک مودی از رنگرزان و بافندگان مشهور شهر مود شهرستان سربیشه است.

او تنها بازمانده خانواده سرشناس و هنرمند مودی است؛ وی در سن 6 سالگی تحت تعلیمات پدر (استاد افضل بیک مودی) در هنر بافندگی قالی قرار گرفت و بعد از یکسال به هنر قالیبافی وارد شده و تا حدود 13 سالگی به کار بافندگی پرداخت و از بافندگان زبردست و مطرح مود شد.

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: دیدن نقشه های زیبای قالی که توسط استاد محمد حسین دستجردی معروف به سعدی کشیده و در خانواده آنها بافته می شد موجب شد که ذوق و علاقه استاد به نقشه کشی بیشتر از بافت نمود پیدا کرده و ایشان با ممارست و تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام هنرمند طراح نقشه های قالی خراسان جنوبی در فهرست گنجینه بشری ملی ثبت شد

نام هنرمند طراح نقشه های قالی خراسان جنوبی در فهرست گنجینه بشری ملی ثبت شد