مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 22:352021-01-14پزشكي

انجام اندوسکوپی در دوران کرونا نباید به تاخیر بیافتد


فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد، با اشاره به اینکه کولونوسکوپی و اندوسکوپی مهم ترین راه تشخیص سرطان است، به تعویق انداختن این اقدامات را آسیب زا دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، افسانه شریفیان گفت: اندوسکوپی یا درون بینی، روشی است که پزشک با استفاده از ابزارهای تخصصی به نام آندوسکوپ درون برخی از احشا و اعضای بدن را مشاهده می کند.

وی با بیان اینکه دلایل انجام آندوسکوپی با توجه به شرایط و نوع بیماری از فردی به فرد دیگر فرق می کند، افزود: اندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی از مری، معده و اثنی عشر با هدف تشخیصی و گاهی اوقات درمانی انجام می شود.

به گفته شریفیان، یافته های حاصل از انجام اندوسکوپی به پزشک کمک می کند تا علت، علائم و نشانه های گوارشی مانند تهوع، استفراغ، درد شکمی، مشکلات بلعیدن و خونریزی گوارشی را تشخیص دهد.

وی تاکید کرد: برای انجام آندوسکوپی فوقانی باید بیمار حدود 7 تا 8 ساعت ناشتا باشد.

شریفیان، کولونوسکوپی را روش دیگری عنوان کرد که برای تشخیص تغییرات و یا موارد غیر عادی در سطح روده بزرگ و رکتوم (راست روده) مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته این فوق تخصص گوارش، کولونوسکوپی بهترین روش برای تشخیص و نمونه برداری از پولیپ ها و بسیاری دیگر از ضایعات درون روده بزرگ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اندوسکوپی در دوران کرونا نباید به تاخیر بیافتد

انجام اندوسکوپی در دوران کرونا نباید به تاخیر بیافتد