مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 12:052021-01-14اقتصادي

خسارت 700 میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی استان فارس


رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس از خسارت 700 میلیارد تومانی سرما زدگی به مزارع و باغات استان فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نادر محمودی گفت: ظرف یک هفته اخیر، کاهش دما و سرمازدگی به باغ های مرکبات شهرستان های جنوبی استان شامل فسا، جهرم، خنج، گراش، اوز، داراب، نی ریز، لار، مهر و لامرد بیش از 700 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش دمای هوا در شهرستان های جنویی استان و بر اساس برآورد انجام شده توسط کارشناسان بیمه، 520 میلیارد تومان خسارت به باغ های مرکبات شهرستان داراب و 180 میلیارد تومان خسارت به مزارع سبزی و صیفی شهرستان های لار، گراش و خنج وارد کرده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: باغ ها و مزارعی که تحت پوشش بیمه قرار داشتند با ارزیابی توسط کارشناسان خسارت های وارده به آن ها پرداخت می شود.

محمودی اضافه کرد: متأسفانه بخش عظیمی از باغ ها و مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند و کارشناسان با ارزیاب میزان خسارت، به وزارت خانه های جهاد کشاورزی و کشور اعلام می شود تا در صورت تأیید در هیئت دولت و تخصیص اعتبار خسارت وارده به کشاورزان و باغداران پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 700 میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی استان فارس

خسارت 700 میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی استان فارس