مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 11:152021-01-14سياسي

کارشناس تاجیک:«جباراف» اختلافات مرزی دوشنبه-بیشکک را حل می کند


کارشناس سیاسی تاجیک با اشاره به نتایج همه پرسی اخیر در قرقیزستان گفت: دولت این کشور اکنون می تواند اختلافات مرزی طولانی مدت با تاجیکستان را حل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، عبدالغنی محمد عظیم اف کارشناس سیاسی تاجیک با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان و انتخاب صادر جباراف به عنوان رییس جمهور گفت: دولت این کشور اکنون می تواند اختلافات مرزی طولانی مدت با تاجیکستان را حل کند.

این کارشناس علوم سیاسی تاجیک اطمینان دارد رییس جمهور در قرقیزستان می تواند به عنوان ضامن ثبات و توسعه کشور عمل کند.

عظیم اف ادامه داد: مهمترین موضوع در انتخابات قرقیزستان روز یکشنبه گذشته، انتخاب خود رییس جمهور نبود بلکه همه پرسی در مورد شکل قدرت بود.

وی معتقد است گذار از شکل پارلمانی به شکل ریاست جمهوری در دولت همسایه تاجیکستان که اکثریت مطلق رای دهندگان برای آن رأی داده اند ، اوضاع سیاسی قرقیزستان را به طور اساسی تغییر خواهد داد.

عظیم اف تأکید کرد: اکنون رییس جمهور با داشتن اختیارات زیاد می تواند بدون نگاه به اطراف، فعالیت های همه وزارتخانه ها را هماهنگ کند.

وی افزود: قدرت سفت و سخت است که می تواند اختلافات طولانی مدت و بی نتیجه بین قرقیزستان و همسایگان آن را در مورد تعیین مرزها حل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس تاجیک:«جباراف» اختلافات مرزی دوشنبه-بیشکک را حل می کند

کارشناس تاجیک:«جباراف» اختلافات مرزی دوشنبه-بیشکک را حل می کند