مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 10:252021-01-14سياسي

راه اندازی خطوط ارتباط بین المللی فیبر نوری از ترکمنستان به افغانستان


شبرقان و راه آهن 30 کیلومتری بین ایستگاه های آقینه-اندخوی بین دو کشور افغانستان و ترکمنستان راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، امروز طی مراسمی خط انتقال نیرو در مسیر کرکی- شبرقان و راه آهن 30 کیلومتری بین ایستگاه های آقینه-اندخوی بین دو کشور افغانستان و ترکمنستان راه اندازی شد.

هم چنین راه اندازی یک سیستم ارتباطی بین المللی فیبر نوری و جریان ترانزیت در امتداد امام نظر(ترکمنستان) - آقینه ( افغانستان) و سرخط آباد (ترکمنستان) - تورقندی (افغانستان) نیز افتتاح شد.

در این مراسم قربان قلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و محمد اشرف اغنی رییس جمهور افغانستان به صورت آنلاین و خواجه مراد خدای گلدیف وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعات ترکمنستان و معصومه خاوری وزیر مخابرات و تکنولوژی افغانستان حضور داشتند.

وزرای دو کشور در مورد مشخصات این سیستم ارتباطی به شرکت کنندگان در مراسم اطلاعاتی ارائه دادند و آمادگی خود را برای راه اندازی این سیستم اعلام کردند.

خدای گلدیف وزیر ارتباطات و فن آوی ترکمنستان در سخنان خود به تأثیر همکاری ترکمنستان و افغانستان در زمینه ارتباطات اشاره کرد.

وی اقدامات هماهنگ و مثبت متخصصان ترکمن و افغانستان را ستود و تأکید کرد که خطوط ارتباطی بین المللی فیبر نوری به عنوان یک پل اطلاعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی خطوط ارتباط بین المللی فیبر نوری از ترکمنستان به افغانستان

راه اندازی خطوط ارتباط بین المللی فیبر نوری از ترکمنستان به افغانستان