مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 07:352021-01-14فرهنگي

موسیقی اصیل کتولی ثبت ملی می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: موسیقی کتولی به عنوان یک هنر ریشه دار در منطقه علی آبادکتول استان گلستان ثبت ملی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، موسیقی کتولی به عنوان یک هنر ریشه دار در منطقه علی آبادکتول استان گلستان ثبت ملی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این راستا با ذکر نام و خاطراتی از چهره های ماندگار و اساتید موسیقی دیار علی آباد کتول، چون زنده یاد شیرعلی شکری، زنده نام علی اصغراصلانی کتولی (اکبرکتول)، جواد معززی، سید مجتبی حسینی، قربانعلی اصلانی، سید احمد حسینی، علی حسین قنبری، محمدرضا برزگر و بسیاری از اساتید و فعالان موسیقی کتول، گفت: بر حسب تکلیف و با وجود اساتید و مفاخر و ریشه این موسیقی در دیار علی آباد کتول استان، با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال ثبت ملی موسیقی کتول به نام استان گلستان هستیم.

عادله کشمیری با اشاره به اینکه علی آباد کتول از نظر جغرافیایی شرقی ترین و از اصلی ترین بلوک استرآباد قدیم محسوب می شود، گفت: اساس ساختار موسیقی کتول متکی بر سه مقام آوازی به عنوان هرایی، راسته مقام و کله کش است، هر چند این سه مقام خود دارای انواع دیگری نیز هستند که به حس مجریان و چگونگی بلندی یا کوتاهی جملات آن به هنگام اجرا بستگی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی اصیل کتولی ثبت ملی می شود

موسیقی اصیل کتولی ثبت ملی می شود