مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 06:552021-01-14فناوري

72 درصد روستاهای کردستان دارای پوشش اینترنت هستند


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه 150 سایت در روستاهای استان در حال احداث و راه اندازی هستند، گفت: 72 درصد روستاهای کردستان دارای پوشش اینترنت هستند.

- فردین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با گسترش شیوع ویروس کرونا برنامه های توسعه ای شبکه اینترنت در سطح استان سرعت بیشتری به خود گرفت تا با در اختیار قرار دادن اینترنت به مردم استان به ویژه در بحث آموزش مجازی برای دانش آموزان توانسته باشیم خدمتی موثر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم روستاها برای نصب و راه اندازی سایت های اینترنت با ما همکاری بسیار خوبی دارند، افزود: طی یک ماه گذشته 25 سایت در سطح روستاهای کردستان احداث شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه در بسیاری از نقاط مرزی که حتی مشکل آنتن دهی تلفن همراه را نیز داشتند علاوه بر رفع این مشکل اینترنت نیز برقرار شده است.

سعیدی یادآور شد: برنامه ای که امسال وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات پیش بینی کرده، اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اینترنت است و در استان روستاهایی داریم که سیگنال رسانی به آنها بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه هزینه راه اندازی یک دکل تلفن همراه 4G در حال حاضر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است، بیان کرد: با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

72 درصد روستاهای کردستان دارای پوشش اینترنت هستند

72 درصد روستاهای کردستان دارای پوشش اینترنت هستند