مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 06:502021-01-14اجتماعي

نظامیه مسدود نشود، مناره های تاریخی ابرکوه فرومی ریزد


با وجود اخذ مصوبه شورای ترافیک شهرستان مبنی بر مسدودسازی خیابان نظامیه، این عملیات انجام نشده که امکان فروپاشی این مناره ها در هر ساعت از شبانه روز را افزایش داده و خطری جدی است که جان مردم را تهدید می کند.

- ایسنا/یزد رییس میراث فرهنگی ابرکوه گفت: با وجود اخذ مصوبه شورای ترافیک شهرستان مبنی بر مسدودسازی خیابان نظامیه، این عملیات انجام نشده که امکان فروپاشی این مناره ها در هر ساعت از شبانه روز را افزایش داده و خطری جدی است که جان مردم را تهدید می کند.

حمید مشتاقیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی امروز میراث فرهنگی ابرکوه، فرو ریختن مناره های نظامیه در هر ساعت از شبانه روز است که این روزها احتمال آن افزایش یافته و جان اهالی و عابرین را در معرض خطر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت مناره ی ضلع شرقی و سنگین شدن آن حکایت از این دارد که هر لحظه امکان فرو ریختن آن وجود دارد و ارتعاشات صوتی و لرزشی ناشی از حرکت وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت ها، این موضوع را تشدید می کند.

مشتاقیان تصریح کرد: قریب به هفت ماه موضوع مسدودسازی خیابان نظامیه با هدف حفظ جان شهروندان و نگهداری از این بنای تاریخی ارزشمند، بارها در شورای ترافیک شهرستان مطرح و هر بار به دلایلی این امر محقق نمی شد ولی در نهایت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامیه مسدود نشود، مناره های تاریخی ابرکوه فرومی ریزد

نظامیه مسدود نشود، مناره های تاریخی ابرکوه فرومی ریزد