مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 06:052021-01-14اقتصادي

شریعتمداری: تعیین دستمزد کارگران برای سال 1400 به صورت منطقه ای نیست


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعیین دستمزد کارگران در سال 1400 مبنی بر طرح پرداخت دستمزد منطقه ای توضیحاتی داد.

- به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، چندی پیش از سوی اعضای شورای عالی کار طرحی برای پرداخت دستمزد کارگران به صورت منطقه ای اعلام شد و اعضای شورای عالی کار معتقد هستند با پرداخت مزد کارگران به صورت منطقه ای می توانیم تورم و درآمد های کشور را به شکل بهتری مدیریت کنیم.

بسیاری از کشور ها از جمله فرانسه و آلمان از الگوی مزد منطقه ای تبعیت می کنند، اما اجرایی شدن این طرح در کشور ما موافقان و مخالفان خاص خود را نیز دارد.

هزینه معیشت کارگران در نقاط مختلف کشور یکسان نیست، اما شواهد حاکی از آن است که با اجرایی شدن این طرح توزیع صنایع در کشور منطقی تر می شود و همچنین مدافعان دستمزد منطقه ای بر این باور هستند که منطقه ای شدن دستمزد ها به سمت انعطاف پذیری بیشتر مزد خواهد رفت.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرایی شدن طرح پرداخت دستمزد منطقه ای کارگران در سال 1400 اظهار کرد: مرکز پژوهش های تأمین و کار با همکاری نمایندگان شورای کارگری و کارفرمایی کمیته دستمزد شورای عالی کار از چند ماه پیش مذاکراتی را برای بررسی پرداخت منطقه ای، بخشی و موضوعی حقوق و مزایای کارگران داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شریعتمداری: تعیین دستمزد کارگران برای سال 1400 به صورت منطقه ای نیست

شریعتمداری: تعیین دستمزد کارگران برای سال 1400 به صورت منطقه ای نیست