مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 04:352021-01-14سياسي

وزارت نیرو به پرداخت خسارت «حق نکاشت» به کشاورزان ملزم شد


نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو بر اساس طرحی که در مجلس به تصویب رسید، به پرداخت خسارت «حق نکاشت» به کشاورزان ملزم شده است.

- حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت وگو باخبرنگارفارس در شاهین شهر اظهار کرد: وزارت نیرو بر اساس طرحی که در مجلس به تصویب رسید، به پرداخت خسارت حق نکاشت به کشاورزان ملزم شده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهادی که دیروز دادم و رای آورد این بود که ازاین پس وزارت نیرو موظف می شود بابت نکاشت کشاورزی به علت نبود آب به کشاورزان که حق آبه فروخته است خسارت بدهد.

وی افزود: شرکت های آب منطقه ای تحت پوشش این وزارت خانه پیش تر خود را به پرداخت خسارت نکاشت به کشاورزان ملزم نمی دانستند ؛ این نوع تصمیمات خسارت های بسیاری را به کشاورزان کشور تحمیل می کرد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: از نمونه های این گونه محدودیت ها در کشور، کشاورزان غرب و شمال استان اصفهان هستند، که هم بابت نگرفتن حق آبه خود به علت کم آبی وهم بابت یک سال نکاشت خود، خسارتی دریافت نمی کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت نیرو از 25 سال پیش طی قراردادی موظف بوده است به کشاورزان دشت برخوارو بخش مرکزی شاهین شهر سالیانه 80میلیون مترمکعب آب کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو به پرداخت خسارت «حق نکاشت» به کشاورزان ملزم شد

وزارت نیرو به پرداخت خسارت «حق نکاشت» به کشاورزان ملزم شد