مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 20:052021-01-13سياسي

کارگاه خلق اثر هنری برای نمایش رشادت های سپهبد قاسم سلیمانی


کارگاه خلق اثر هنری «در رثای سیمرغ تجلی» به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و به همت موزه هنرهای معاصر فلسطین و فرهنگستان هنر، در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا چندی پیش گشایش یافت.

- کارگاه خلق اثر هنری در رثای سیمرغ تجلی به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و به همت موزه هنرهای معاصر فلسطین و فرهنگستان هنر، در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا چندی پیش گشایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین ایمانی خوشخو ـ دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ در بازدید از کارگاه خلق اثر هنری در رثای سیمرغ تجلی بیان کرد: دکتر صادقی در کار خود حرفه ای است و کسی نمی تواند به لحاظ حرفه ای از آن ایراد بگیرد و این اثر ارزنده ای است که امروز برای فرزندان این سرزمین به جای می ماند.

خلق چنین اثری می تواند دوره آموزشی برای نسل جدید هنرمندانی که با مفاهیم متعالی کمتر آشنا هستند، باشد.

در بخشی از این اثر با استفاده از نمادها و نشانه های ایرانی و اسلامی، رشادت ها و جان فشانی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و از خود گذشتگی مدافعان حرم در جبهه مقاومت به تصویر درآمده است.

این تابلو در ابتدا، با یک ارجاع تاریخی به دو نقاش بزرگ دنیا و رویکرد اساطیری شان به انسان است، سپس تصویر با دیوی که انسان را می بلعد ادامه پیدا می کند و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه خلق اثر هنری برای نمایش رشادت های سپهبد قاسم سلیمانی

کارگاه خلق اثر هنری برای نمایش رشادت های سپهبد قاسم سلیمانی