مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 15:152021-01-13اقتصادي

لزوم ترسیم نقشه راه برای رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق


وزیر صمت بر لزوم ترسیم نقشه راه برای رسیدن به ظرفیت 20 میلیارد دلاری تجارت میان دو کشور ایران و عراق تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در دیدار با علاء احمد الجبوری افزود: راهبرد وزارت صمت در حوزه تجارت بین المللی صادرات به 15 کشور همسایه است که 70 درصد صادرات ایران به این کشورها در سال جاری بوده است.

وی با اعلام اینکه عراق رتبه اول صادرات ایران به کشورهای همسایه را در اختیار دارد، تصریح کرد: به دنبال گسترش و تعمیق مراودات تجاری برای ارتقا سطح صادراتی هستیم.

رزم حسینی به برخی ظرفیت های کشورمان اشاره کرد و گفت: 30 میلیون تن فولاد تولید می کنیم، در حوزه مس به ظرفیت تولید 400 هزار تن رسیده ایم و صادرات فلزات کشورمان نیز به 8 میلیارد دلار رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد: در آینده ای نزدیک به ظرفیت تولید بیش از 52 میلیون تن فولاد می رسیم و در چهار سال آینده در حوزه تولید مس جزو 10 کشور برتر دنیا خواهیم بود که این ظرفیت ها، زمینه های مناسبی برای تعمیق روابط تجاری میان ایران و عراق خواهند بود.

آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شهرهای اصلی عراق وزیر صمت همچنین بر آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شهرهای اصلی عراق و فعالیت در حوزه نوسازی و بهسازی صنایع تأکید کرد و گفت: با وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ترسیم نقشه راه برای رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق

لزوم ترسیم نقشه راه برای رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق