مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 13:452021-01-13بين الملل

تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره نشست اخیر پیرامون قره باغ کوهستانی


رییس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای درباره نشست اخیر روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ کوهستانی، تبادلات تجاری و همکاری دوجانبه بین آنکارا و مسکو گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه طی تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان ، همتای ترکیه ای خود درباره مذاکرات اخیر پیرامون قره باغ کوهستانی گفت وگو کرد.

کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که پوتین اردوغان را از نتایج نشست سه جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو مطلع کرده است.

دوشنبه این هفته (22 دی ماه) الهام علی اف ، رییس جمهور آذربایجان و نیکل پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان به دعوت پوتین راهی مسکو شدند و درباره توافق اخیر آن ها در مورد قره باغ کوهستانی نشست سه جانبه ای برگزاری کردند.

در بیانیه کاخ کرملین روسیه همچنین آمده است که پوتین و اردوغان همچنین درباره جوانب ایجاد مرکز مشترک روسیه و ترکیه به منظور نظارت بر آتش بس در قره باغ و همه اقدامات نظامی در منطقه مذکور رایزنی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیا الیوم ، براساس بیانیه ریاست جمهوری روسیه پوتین گفت که پاشینیان و علی اف در این دیدار بر برقراری روابط طبیعی بین آذربایجان و ارمنستان تمایل نشان داده اند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره نشست اخیر پیرامون قره باغ کوهستانی

تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره نشست اخیر پیرامون قره باغ کوهستانی