مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 12:152021-01-13اقتصادي

تولیدات گلستان 15 درصد صادرات کشور به ترکمنستان را تشکیل می دهد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در 9 ماهه سال جاری سهم استان گلستان از صادرات کشور به ترکمنستان 15 درصد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین طلوعیان بعدازظهر چهارشنبه در هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهارکرد: در سال 93 ترکمنستان جایگاه هفتم مقاصد صادراتی کشور را در اختیار داشت و متاسفانه این جایگاه در سال 98 به هفدهم و در 9 ماهه سالجاری به بیست و پنجم رسیده است.

وی با بیان اینکه ترکمنستان یکی از مهم ترین مقاصد صادراتی استان است و لازم است مشکلات و موانع موجود در روابط تجاری دو کشور حل و فصل شود، گفت: در سال 1390 حدود 66 میلیون دلار صادرات از استان به ترکمنستان صورت پذیرفت که به دلیل مشکلاتی این عدد در 9 ماهه سالجاری به 14 میلیون رسید.

طلوعیان افزود: با این حال سهم صادرات استان از کل صادرات کشور به ترکمنستان از 12 درصد در سال 90 به 15 درصد در 9 ماهه سالجاری رسیده است.

وی تحریم های بانکی و اخلال جدی در برگشت ارز حاصل از صادرات از مسیرهای متداول، عدم حل و فصل برخی پرونده های حقوقی بین ایران و ترکمنستان و سایه سنگین این موضوعات بر مراودات تجاری و اقتصادی، عدم اجرای بسیاری از مصوبات کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران با طرف های مقابل، تعهد صادرکنندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدات گلستان 15 درصد صادرات کشور به ترکمنستان را تشکیل می دهد

تولیدات گلستان 15 درصد صادرات کشور به ترکمنستان را تشکیل می دهد