مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 11:152021-01-13اقتصادي

درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی و هوایی


وزیر نیرو از درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی با ایران و افزایش عبور هواپیماهای عراقی از آسمان کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق با بیان این که، این کمیسیون پس از 6 سال امروز تشکیل جلسه داده است، گفت: این درخواست در قالب سند همکاری اقتصادی ایران و عراق به امضا رسیده است.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائل عمده در خصوص فعالیت تولید کنندگان و تجار ایرانی ادامه داد: در بخش صادرات از ایران به عراق ممکن است مقرراتی وجود داشته باشد که سبب ورود به محدودیت هایی به خصوص در محصولات فصلی شود بنابراین صادر کنندگان باید در زمان مناسب از این محدودیت ها مطلع شوند، زیرا اطلاع رسانی در لحظات آخر سبب خسارت در این بخش می شود در سند همکاری امضا شده امروز، توافق شد که کشور عراق یک ماه پیش از صادرات و یا واردات کالا، مقررات جدید و یا محدودیت ها را اعلام کند.

وزیر نیرو با اشاره به تشکیل کمیته صنعتی، کمیته بازرگانی و مالی بین دو کشور برای پیگیری مسائل مربوط به جلسه، افزود: همکاری های آبی نیز در کمیته مربوطه به زودی با دعوتی که از وزیر آب عراق انجام شده است مورد بررسی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی و هوایی

درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی و هوایی