مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 10:052021-01-13فرهنگي

«درس های فارسی» از رقابت اسکار بازماند


فیلم «درس های فارسی» به دلیل عدم تطابق با قوانین شاخه بهترین فیلم بین المللی از رقابت در جوایز سینمایی اسکار 2021 کنار گذاشته شد.

- فیلم درس های فارسی به دلیل عدم تطابق با قوانین شاخه بهترین فیلم بین المللی از رقابت در جوایز سینمایی اسکار 2021 کنار گذاشته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ورایتی، سینمای بلاروس امسال فیلم درس های فارسی به کارگردانی وادیم پرلمان را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال 2021 انتخاب کرده بود اما این فیلم به دلیل این که اکتریت عوامل دخیل در ساخت آن از کشور بلارووس نبودند، در نهایت واجد شرایط رقابت در این شاخه از جوایز اسکار شناخته نشد.

طبق قوانین آکادمی اسکار مربوط به بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی( ببن المللی)، چنانچه کشور ارسال کننده اثر به آکادمی، کنترل هنری کافی بر اثر نداشته باشد، فیلم به احتمال فراوان شرایط رقابت و نامزدی در این بخش را از دست خواهد داد.

تا کنون چندین فیلم به این دلیل شانس رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی را از دست داده اند که از آن جمله می توان به فیلم شهوت، احتیاط (2007) نماینده سینمایی تایوان در هشتادمین دوره جوایز آکادمی اسکار اشاره کرد که به دلیل تایوانی نبودن عوامل اصلی فیلم و همچنین تعداد کم عوامل تایوانی دخیل در ساخت فیلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«درس های فارسی» از رقابت اسکار بازماند

«درس های فارسی» از رقابت اسکار بازماند